Sunday, November 14, 2010

Rafiqah: 5 bulan

Senyuman memikat Rafiqah
Sedar tak sedar anak aku Rafiqah Nurul 'Aisy sudah berumur 5bulan.Cepat betul masa berlalu rasanya baru sahaja aku keluarkan dia dari rahim aku.Mengikuti perkembangan dari bulan ke bulan amat menyeronokkan.Daripada dia kecil hingga sekarang sudah seberat 7 kilogram.Rafiqah kini sudah boleh meniarapkan dirinya.Dan dia akan berpusing-pusing serta mengundur ke belakang masih belum boleh laju ke hadapan tapi usahanya ada apabila dia mengangkat buntutnya untuk bergerak.


Giginya Sudah Dua...)))




Semua benda hendak rasa dan gigit.)))

Tudung Mak Selalu Jadi Mangsa...)))





Majalah Pertama Mak Yang Menjadi Mangsa Rafiqah...
Dia juga sudah pandai memaling apabila namanya dipanggil.Sudah mula kenal ayah dan emaknya.Sudah pandai mengigit kerana sekarang giginya sudah ada dua dibahagian bawah.Semua barang yang dia capai akan dia masukkan ke dalam mulut. Sudah pandai mengolek-golekkan dirinya.Jika tidur satu toto dia akan jelajahi semuanya hingga mak dan ayah terpaksa tidur dihujung-hujung toto.
Suka Tidur Meniarap...)))
Rafiqah juga sudah pandai mengamuk bila barang yang dia sedang main diambil.Dia akan menangis selagi tidak memperolehi semula barang tersebut.Rafiqah amat suka bila di bawa berjalan dan yang paling aku suka dia tidak meragam bila dibawa membeli belah, dia akan berbunyi bila mak dan ayah dia selesai membuat urusan membeli belah.Allhamdulillah Rafiqah anak yang senang dijaga.Rafiqah amat pemerhati orangnya, dia akan memerhatikan apa yang kita lakukan di depan matanya sehinggala kita tiada didepan mata.Seolah-olah dia belajar dan mungkin dalam hatinya satu hari nanti akan aku buat apa yang mak aku buat itu.Mudah sangat tersenyum dan suka sangat senyum lebih-lebih lagi kalau nama dia kita panggil.Alahai Rafiqah sedang aku mengarang ini terbayang mukanya yang mudah tersenyum itu.Sayang Rafiqah.Tidak sabar hendak tunggu dia capai umur 6 bulan.Nak bagi makan pejal untuknya.Sayang anak emak.Moga berada di dalam lindungan Allah selalu dan sihat hingga akhir hayat dan jadi anak yang solehah.Syukur kerana Allah kurniakan Rafiqah Nurul 'Aisy pada mak dan ayah.

1 comment: