Monday, October 25, 2010

Anak-Anak CWorks 2010

"Azie saya dah 8 hari tak datang period,rasa nak test ke tak ye?"tanyaku satu ketika dulu. Menanya orang yang berpengalaman dan Azie sudah 2 bulan mengandungkan anak ke dua ketika itu.
"Cubala mana tahu ada rezeki"beritahu Azie
Aku yang ketika itu masih was-was kerana aku pernah lewat haid lebih daripada 8 hari pun tetapi tidak mengandung.Bukan rezeki aku ketika itu dan apabila azie mengandung terasa seperti aku akan mengikutnya dengan izin Allah.Dan Allhamdulillah dengan Izin dari Yang Maha Esa aku disahkan mengandung. Dan yang paling mengembirakan berita kegembiraan turut dirasai oleh dua lagi rakan sepejabatku iaitu Nordinar sebulan selepas aku dan Norhidayah sebulan selepas Nordinar.Dan seorang lagi adalah anak kepada ED aku.Dan sepanjang tempoh mengandung macam-macam cerita yang kami lalui.Yang mengalami alahan yang teruk semasa tempoh mengandung ialah aku dan dinar.Azie dan Yaya tidak menghadapi sebarang masalah ketika mengandung.Dan ketika kami mengandung banyak perkara yang dikongsi antaranya pantang larang pemakanan, baju-baju mengandung, sakit-sakit ketika mengandung dan jantina anak yang dikandung.Dan rakan-rakan seperjabat yang lain suka membandingkan perut kami dan perut yang paling besar ketika mengandung adalah aku.Sungguh aku tidak sangka aku paling kecil di kalangan mereka tetapi aku yang paling besar perutnya.Kuasa Allah.
Dan Allhamdulillah kini semuanya sudah selamat melahirkan anak-anak masing dan semoga kelahiran cahaya mata masing-masing memberi kebahagian pada kita InsyaAllah

Anak Lelaki Azie : Muhamad Rusydan Sharon bin Roslee
5 April 2010

Anak Perempuan Huda : Rafiqah Nurul 'Aisy binti Muhamad Redzuan
27 Mei 2010

Anak Lelaki Dinar :Rifa'i Nidal bin Ikhwan

25 Jun 2010


Anak Perempuan Yaya: Nur Amani Syuhada binti Muhamad Yusof
25 Julai 2010

No comments:

Post a Comment