Sunday, November 8, 2009

Pengorbanan Mak..

Allhamdulillah kandungan aku sudah menjangkau 12 minggu.Pernantian kami suami isteri selama 10 bulan dimakbulkan oleh Allah S.W.T.Syukur allhamdulillah.Sebelum ini aku mengalami mabuk yang amat teruk.Setiap kali aku makan aku akan muntah sampai kering badan rasanya.Aku minta ubat tahan muntah daripada doktor keadaan aku masih seperti itu juga.Apa yang perlu aku lakukan sekarang hanya bersabar demi anak dalam kandungan.Aku makan juga walaupun selepas itu aku muntah yang penting anak aku sihat.InsyaAllah.Bila aku berkeadaan seperti ini aku insaf begitu besar pengorbanan mak aku semasa mengandungkan aku.Mak aku seperti aku juga mengalami mabuk yang teruk ketika mengandung.Dapat aku rasakan bertapa peritnya perut bila mak muntah,bila mak paksa diri untuk makan dan bertapa letihnya badan apabila muntah.Semua itu aku rasa sekarang.Bertapa besarnya pengorbanan mak kita mengandungkan kita selama 9 bulan 10 hari..


Buat Mak tersayang Adiyah binti Haji Mokhtar terima kasih di atas pengorbanan mak lakukan sejak huda dianugerahkan oleh Allah di dalam kandungan mak,melahirkan dan membesarkan huda hingga sekarang.Betapa besar pengorbanan mak hingga rasanya tidak dapat huda balas.Maafkan segala kesalahan dan tingkah laku huda selama ini.Ampunkan segalanya mak.Doa huda mak selalu semoga mak berada di dalam keadaan sihat dan sentiasa berada di dalam rahmat Allah selalu.


Buat mak mertua, huda ucapkan ribuan terima kasih kerana melahirkan dan menjaga serta mendidik anak mak iaitu suami huda dengan penuh kasih sayang dan kerana kasih sayang mak
huda dapat insan yang begitu baik dan menjaga huda dengan penuh kasih sayang dan tidak ada yang kurang walau sedikit pun.Terima kasih banyak akan kasih sayang yang mak berikan pada huda.Doa huda moga mak juga berada di dalam keadaan sihat dan sentiasa berada di dalam rahmat Allah selalu.
Ya Allah syukur di atas segala nikmat yang Kau berikan padaku.
"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Ya Allah, peliharalah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawar-mu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkan ia daripada kandunganku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera. Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, Ya Allah, elokkanlah perangai (akhlak), fasihkanlah lidahnya dan perelokkanlah suaranya untuk membaca hadis dan al-quran dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w"

1 comment:

  1. Salam, diha menangis bila baca part ni. diha pun baru tahu pengorbanan mak selepas diha sendiri mengandung. Betul cakap Huda, bukan bila anak itu dilahirkan baru kita menghargai pengorbanan mak, tapi sepanjang kehamilan itu.

    ReplyDelete