Monday, June 8, 2009

Pernikahan Nurul Millah(Maksu)





Nurul Millah atau Intan atau Maksu.Maksu aku ini sebaya dengan aku.Dulu masa kecik-kecik aku panggil dia Intan yela sebab dia sebaya dengan aku je tidak kira dia ni mak saudara aku atau tidak.Tapi sejak aku ditegur oleh arwah Tok Ki aku mula memanggil dia maksu.Aku dengan dia masa kecik sangat rapat.Main sama-sama,tidur sama-sama,ngaji dengan arwah tok ki sama-sama, gaduh sama-sama dan makan sama-sama.Semuanya kami lakukan bersama.Kalau masa cuti sekolah maksu mesti ikutku balik Kumai.Begitu juga aku,bila ada peluang aku duduk kampung lama sebab nak main dengan maksu.

Tapi semakin dewasa kami semakin berjauhan.Sejak naik tingkatan satu kami masing-masing bersekolah asrama yang berbeza.Jarang sangat jumpa,kalau jumpa hanya ketika balik raya atau ada kenduri atau kematian di kampung.Dan bila berjumpa tidak serapat dahulu.Hinggala kami meningkat dewasa kami masih lagi seperti itu juga.Maksu aku ni keras hatinya,bila dia nak sesuatu dia akan pastikan dia dapat.Tapi disebabkan kekerasan hati dia sudah berjaya dalam kerjaya dan kehidupannya.

07-06-09 tarikh penyatuan dua hati Nurul Millah dan Kamarudin. Allhamdulillah dengan sekali lafaz maksu selamat menjadi isteri kepada Kamarudin dan kini aku kenala panggil Paksu.Tapi aku hanya sempat melihat maksu akad nikah dan sarung cincin tetapi tidak sempat tengok dia bersanding dan makan beradab kerana aku sudah naik ke bangsal untuk basuh pinggan dan habis basah baju dan tidak sanggup lagi untuk turun dengan baju yang basah.Tetapi Allhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.

Kepada Maksu dan Paksu tahniah diucapkan.Kami doakan semoga bahagia hingga ke akhir hayat.

No comments:

Post a Comment