Friday, June 19, 2009

Pernikahan Shida Pak Uda


Kali ini aku ke Perak menghadiri majlis perkahwinan sepupu suamiku di Semanggol.Anak kepada Pak Uda.Aku tidak mengenali sangat sepupu suamiku ini tetapi namanya shida.Sedikit sebanyak yang aku tahu dia muda pada aku dan suaminya adalah polis.
13-06-09 tarikh yang dipilih oleh mereka untuk menyatukan dua hati ini.
Kami bertolak balik ke perak pada pukul 2 pagi pada tarikh tersebut.Menaiki satu kereta milik adik iparku dan yang aku kagum adik iparku memandu pagi tu seorang tanpa bertukar dengan suamiku dan kelajuannya seperti Michael Schumacherla.Takut juga sebab sepanjang perjalanan banyak lori yang kami jumpa.Tapi dalam takut-takut pun aku boleh tidur lena hingga sampai ke rumah makngah adik pada mak.Allhamdulillah kami sampai pukul 6 pagi ke rumah MakNgah.Kami ke majlis kenduri pada sekitar jam sebelas pagi.Apa yang seronok pergi kenduri rumah saudara ini adalah kita kembali berjumpa saudara-saudara lain tidak kira jauh atau dekat. Aku ahli baru dalam keluarga ini sedikit sebanyak dapat mengenali mereka dengan lebih dekat.Ada yang aku sudah kenal dan ada yang baru aku jumpa.Tapi yang pasti lauk kenduri yang dijamu amatla sedap mungkin disebabkan masakan orang kampung.Aku makan bertambah dua kali.
Allhamdulillah semuanya berjalan lancar dan didoakan semoga pasangan ini akan bahagia hingga ke akhir hayat.

No comments:

Post a Comment